Slash 8 Media Group AB

Modegallerian.se sluter avtal med Devote.se och Spotlife.se

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 20:49 CET

Under januari 2010 lanserade Modegallerian.se en white label-tjänst som tar nätshopping till en ny arena – de sociala medierna. Först ut med att använda tjänsten är Devote.se och Spotlife.se.

Modegallerian.se är en shoppingalleria online som samlar produkter från flertalet välkända varumärken och butiker. Genom att visa upp produkter från de anslutna butikerna på ett och samma ställe skapas en shoppingplattform där produkt och varumärke är i fokus snarare än e-handlaren.

Via Modegallerian.ses white label-lösning kan e-handlaren nå ut med sina produkter mot en attraktiv och köpstark målgrupp på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt. Partnerwebbplatsen tar del av intäkterna för sålda produkter samt får mervärde i form av ökad spenderad tid, fler sidvisningar och kvalitativt innehåll som uppskattas av besökarna.

Det finns ett stort modeintresse från våra bloggare och besökare. Jag välkomnar ett kreativt sätt att tillgodose detta”, säger Tomas Lindhoff, vd på Spotlife.se.

I januari lanserade Modegallerian.se sin white label-tjänst på två av Sveriges populäraste bloggportaler, Devote.se, en av Sveriges snabbast växande sajter, samt Spotlife.se, där bland andra Blondinbella bloggar. Målsättningen är att bli Sveriges största discovery shopping-plattform.

Vi ser att en stor del av inspirationen till köp och sedan köpbeslutet tas via våra bloggare och därför är det naturligt för oss att erbjuda den här typen av tjänst och integrera det i vår plattform. Gänget bakom Modegallerian.se hade samma tankar som oss och därför känns det roligt att lansera tillsammans med dem, säger Staffan Ekberg, vd på Devote.se.

Modegallerian.se samarbetar idag med bland andra Nelly, Bubbleroom, Stadium och Halens. Målet är att erbjuda e-handlare effektiva kommunikationskanaler på sociala medier samtidigt som större webbplatser kan erbjuda sina besökare en egen modegalleria.

Det är väldigt kul att kunna erbjuda en tjänst där vi flyttar ut delar av e-handeln till konsumenternas egna sociala plattformar. Att arbeta med white label-lösningar och widgets är ett relativt nytt sätt att driva trafik och försäljning till butikerna. Vi skapar en win-win för såväl partnerwebbplats, e-handlare och besökare”, säger Sammi Ekdahl, medgrundare till Modegallerian.se.

Modegallerian.se drivs av Slash 8 Media Group AB som arbetar med att utveckla tekniska lösningar och skapa kreativa samarbeten för att flytta ut e-handeln till de sociala medierna. Företaget grundades början av 2009 av Sammi Ekdahl, Thomas Boussard och Fredrik Selin.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Sammi Ekdahl, Marknad -och partneransvarig. Telefon +46 (0)709122211 eller via mail på sammi@slash8.se