Nicotext

Utgivningsdatum: 31 aug 2015
Förlag: Nicotext
Capris: 399 kronor

Köpställe: Akademibokhandeln, DesignTorget, Åhléns med flera.

Mode- och matintresset i Sverige har exploderat de senaste femton åren. Mat har blivit mode och mode handlar i dag alltmer om att använda schysta råvaror.

Modekokboken är en bok av April Emma Wickström, där hon korsbefruktar dessa två kulturuttryck och bjuder in till en dynamisk inställning till matlagning där nya kombinationer och sätt att tänka kring mat utvecklats.

“Jag har samlat Sveriges 31 främsta och mest prisade modeinspiratörer: en modedoktor, en matjournalist och en mästerkock för att laga inspirerande och moderiktiga recept. Resultatet blev svenskt, trendigt, nyttigt, klas- siskt och framförallt vackert. En visuell och själslig resa där mat och filosofi blandas med mode”, säger April Emma Wickström.

Låt dig inspireras av Gants Creative Directors franska löksoppa, svenska världsmodellen Mini Andéns
pimiento de padròn, modeikonen Nina Perssons nyttiga kalesallad, bloggaren Emma Elwins raw food pasta, Nudie grundaren Maria Erixon magiska havs hummersoppa, programledaren och modejournalistens Susanne Ljungs favorit potatisrätt, royalty stylisten Tina Törnqvist biff tartar och toppstylisten Robert Rydbergs asiatiska omelett samt mycket mer.

April Emma Wickström är professionell co-creative coach med Los Angeles som bas. Hon driver företaget Inside & Out och jobbar holistiskt med välmående.

För frågor gällande MODEKOKBOKEN, kontakta:

April Emma Wickström, emma@insidexout.com

Ansvarig utgivare Carl-Johan Gadd / Nicotext

Nicotext är ett bok- och spelförlag som varje år producerar nya innovativa böcker och spel.

Presskontakt:

Agency V | Aida Vrazalica | aida@agencyv.com | T +46 8 22 44 44