Moderata Ungdomsförbundet, MUF

Moderaterna största parti hos ungdomar

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2011 07:45 CEST

Moderaterna blev igår största parti hos ungdomar i SCB:s stora partisympatiundersökning. I dag släppte Statistiska Centralbyrån sin partisympatiundersökning där det framgick att moderaterna växer och är största parti hos unga mellan 18 – 24 år och 18 – 29 år och studenter. Hos den första gruppen, 18-24 år får Moderaterna 29,6 procent, hos den senare gruppen ungdomar får Moderaterna 29,2 procent. Hos studenterna blir Moderaterna största parti med 26,3 procent.

-          Detta är ett tecken på att ungdomarna i Sverige har framtidstro och ett hopp om att framtiden alltid blir bättre, moderaterna ska alltid vara partiet som tydligast tar ställning för en positiv syn på framtiden, säger Erik Bengtzboe, förbundsordförande Moderata Ungdomsförbundet.

-          Det är glädjande att se att vi växer bland studenter. Moderata Studenter som startade för tre år sedan är numera Sveriges största politiska studentförening och Moderata Ungdomsförbundet är Sverige största politiska ungdomsförbund, avslutar Erik Bengtzboe.

Presskontakt:

Joakim Liljeberg
Pressekreterare Moderata Ungdomsförbundet
joakim.liljeberg@moderat.se

Moderata Ungdomsförbundet är Sveriges största borgerliga ungdomsförbund med över 12 000 medlemmar.

Vår viktigaste idé är den om individens frihet. Varje människa har rätt att bestämma över sitt eget liv, och att bli respekterad för sina val. Det är en idé med stor inneboende kraft. Uttryckt i människors ord och handlingar har den fått diktaturer på fall och Berlinmurar att rämna.

Moderata Ungdomsförbundets förbundsordförande heter Erik Bengtzboe och kommer ursprungligen från Nyköping. Han är 23 år gammal.