SweDeltaco

Moderiktig USB-kabel

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 16:00 CEST

Sällan har en USB-kabel varit varken så stilren och eller liten som den senaste modellen från Goobay. Med möjliga färgval i turkos, rosa, grön och grå ger den dig alla möjligheter att matcha klädvalet eller humöret för dagen på bästa tänkbara vis.

Kontakterna på kabeln är av typen USB A hane – Micro B hane. Det innebär att du kan använda den för att ansluta t.ex. kortläsare, MP-3-spelare, kameror, mobiltelefoner och mycket annan utrustning med Micro B-kontakt. Den har dessutom en magnetisk funktion som gör det möjligt för de båda ändarna att kopplas samman till en ögla, på så vis slipper du trasslar upp den var gång du har haft den i fickan eller väskan.

Varför ska vi inte låta vår teknik färgas av vårt personliga uttryck, när vi låter så mycket annat göra det. Det finns ingen anledning att teknikens färger ska gå i moll, när dina går i dur. Denna färgglada USB-kabel är av flat modell och går knappast att göra mycket mindre. Längden på 0,2 meter kompletteras men en imponerande tunnhet och en minimalt liten USB-kontakt. Allt som allt är detta en behändig kabel som du med lätthet bär med dig. Vänta inte, sätt färg på tillvaron direkt.

Goobays USB-kablar går under artikelnummer USB-908, USB-909, USB-910 och USB-911 och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

About Wentronic
Since being founded in the year 1992, Wentronic have achieved steady growth by intensifying existing business relationships, attracting a large number of new customers as well as through fast and reliable innovation transfer within the product portfolio of electronics and accessories.
Om SweDeltaco
SweDeltaco grundades 1991 och är en av Nordens ledande nischleverantör och distributör av IT-produkter. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 20 år sedan. SweDeltaco har 80 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland , Danmark och Norge. Företaget ägs av Deltaco AB som är listat på First North under kortnamnet DELT. För mer information se www.deltaco.se och www.deltacoab.se.