Moderna Liv & Pension

Moderna Liv & Pension tar in Weintraubs nya fond

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 15:59 CEST

Moderna Liv & Pension spetsar sitt fondutbud ytterligare och tar in Labrusca – den före detta SKAGEN Global-förvaltaren Filip Weintraubs nya fond.

- Vi är en av de första som tar in Labrusca och det känns riktigt kul att kunna erbjuda en sådan spetsig och unik fond till våra kunder, säger Henrik Sundin, VD för Moderna Fonder & Analys - fondförvaltningsbolaget inom Moderna Liv & Pension. Vi gillar att gå vår egen väg och att sticka ut med våra fonder, så därför passar Labrusca oss perfekt, fortsätter han.

Moderna Liv & Pension erbjuder sina kunder ett fyrtiotal av vad de anser är marknadens bästa fonder. Graden av aktiv förvaltning är en av de mest styrande faktorerna när bolaget väljer vilka fonder de plockar in.

- Vi vill undvika lagomnivån i vårt utbud, det vill säga fonder som inte är särskilt

aktivt förvaltade men som heller inte kategoriseras som indexfonder, säger Henrik Sundin. Lagom aktiv förvaltning innebär ofta fullt pris för halvfull produkt, och det är inget vi vill erbjuda våra kunder. På lång sikt är vi övertygade om att fonder med hög aktiv risk medför ett större mervärde för spararen, och det är därför vi fokuserar på fonder likt Labrusca, fortsätter han.

Från och med den 15 september finns Labrusca i Moderna Liv & Pensions fondutbud.

För ytterligare information kontakta Henrik Sundin, VD Moderna Fonder & Analys på

08-120 39 304, eller 072-251 99 00.