Pixondu AB

Moderskeppet.se lär dig nyheterna i Photoshop CS4

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 06:51 CEST

Moderskeppet.se är redan Sveriges största webbplats om bildbehandling. Nu växer vi med en komplett genomgång av nyheterna i nya Photoshop CS4.

Idag annonserade Adobe nyheterna i Photoshop CS4. Samtidigt ger vi på Moderskeppet.se dig fullständig genomgång av alla nyheterna. Över en timme video med våra lärare ger dig en första blick in i alla de nya funktionerna. Allt för att ge dig svar på frågorna: Vad är bäst, vad är roligast och är det värt att uppgradera?

www.moderskeppet.se/cs4

"Nyheterna är den här gången väldigt riktade mot oss som arbetar i Photoshop dagligen." berättar Mattias Karlsson, lärare på Moderskeppet.se. "Förändringarna gör arbetsflödet snabbare och de nya verktygen för att arbeta mer kraftfullt med rawbilder är en välsignelse från Adobe. "

"Det finns förstås det vanliga shownumret som kommer att få oss att gapa på säljseminarierna. Den här gången heter det Content Aware Scaling, en teknik som låter dig packa ihop eller dra ut innehåll i en bild utan att göra människor bredare eller smalare."

Moderskeppets webbsidor innehåller över 20 videoguider som tar dig genom alla nyheterna på ett pedagogiskt sätt.

Om Moderskeppet.se

Moderskeppet.se är Sveriges största webbplats med Photoshopguider och undervisning. Bland annat innehåller webbplatsen en gratis grundkurs på över 3 timmar video som hittills setts över 50.000 gånger.

Bilder som passar till nyheter om Moderskeppet.se hittar du på www.moderskeppet.se/om/bilder.php