Modul 1 Data AB

Modul 1 får ny order på 18 MKR från Försvarsmakten

Pressmeddelande   •  Okt 28, 2003 12:26 CET

Modul 1 Data AB (publ) har tecknat en ny order med Försvarsmakten. Ordersumman på 18 miljoner kronor gäller för utveckling av det nya beslutsstödssystemet Tellus. Utvecklingsarbetet påbörjas omedelbart och sträcker sig över drygt ett år. Försvarsmakten kommer att ta det nya beslutsstödssystemet i drift den 1 januari 2005.

”Modul 1 har historiskt sett haft ett flertal uppdrag inom Försvarsmakten och inom den offentliga sektorn. Den här ordern visar att vi ligger långt framme när det gäller avancerade beslutsstödssystem och att vi dessutom klarar av de särskilda säkerhetskrav som ställs inom Försvarsmakten och den offentliga sektorn”, säger Christer Bergquist, verkställande direktör för Modul 1, i en kommentar.

”Ordern innebär vidare att vi känner oss mycket komfortabla med den tidigare kommunicerade prognosen för fjärdekvartalet om ett positivt resultat om 4 – 5 miljoner kronor och att förutsättningarna för en bra intjäningsförmåga under 2004 föreligger”, fortsätter Christer Bergquist.

För ytterligare information kontakta:
- Christer Bergquist, verkställande direktör, Modul 1 Data AB, 0703 - 11 01 00

Modul 1 Data AB (publ) – sätter kompetens i system. Modul 1 är ett IT-konsultföretag som är verksamt på den svenska marknaden. Idag sysselsätter Modul 1 cirka 280 personer. Genom gedigen systemintegrationskunskap i kombination med verksamhetskompetens har Modul 1 skapat många långvariga kundrelationer. Modul 1 har verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Modul 1 är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Modul 1 besök gärna www.modul1.se .