Modul 1 Data AB

Modul 1 säljer newmedia.se till Ecovision

Pressmeddelande   •  Jun 30, 2003 18:00 CEST

Modul 1 Data AB (publ) har med tillträde den 1 juli sålt aktierna i Newmedia.se AB till Ecovision AB för en köpeskilling om 8 mkr.

Försäljningen innebär bara marginella resultat- och likviditetseffekter i Modul 1 nu men innehåller en möjlighet till tilläggsköpeskilling under 2004 som högst kan uppgå till 2mkr.

- Det är bra att vi nu kunnat genomföra försäljningen av Newmedia.se och att bolaget hamnar i en industriellt bra miljö med goda utvecklingsmöjligheter för personalen. Den renodling av Modul som tidigare aviserats har därmed genomförts, säger Christer Bergquist, verkställande direktör i Modul 1.

För ytterligare information, kontakta:

Christer Bergquist, verkställande direktör, 0703 – 11 01 00
Paul Östling, verkställande direktör Ecovision AB, 031 – 68 34 50
Fredrik Lönnquist, verkställande direktör, Newmedia.se AB, 08 - 545 68 200

Modul 1 Data AB (publ) – sätter kompetens i system. Modul 1 är ett IT-konsultföretag som är verksamt på den svenska marknaden. Omsättningen år 2002 uppgick till 297,5 Mkr. Modul 1 sysselsätter ca 330 personer. Genom gedigen systemintegrationskunskap i kombination med verksamhetskompetens har Modul 1 skapat många långvariga kundrelationer. Modul 1 har verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Modul 1 är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Modul 1 besök gärna www.modul1.se .