Svenskt Näringsliv

Möt Bäckström-kommissionen

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2005 10:05 CEST

Svenskt Näringslivs kris- och framtidskommission, den så kallade Bäckström-kommissionen, håller hearing med 500 företagare på Silja Serenade. Deltar gör bland andra Urban Bäckström och Jens Spendrup.

Plats: Silja Line Terminalen, Värtahamnen, Stockholm.
Positionen 8.
Tid: Torsdagen den 6 oktober:
Kl 11.45 Starttid för de som önskar delta i lunch och efterföljande program
12.45 För de som önskar komma till det öppna mötet
14.45 För de som enbart önskar träffa kommissionen (ledd av Urban Bäckström)
Lokal: Silja Serenade

Syftet med Bäckström-kommissionens hearingar är att samla vittnesmål om företagens villkor och vardag och diskutera reformer för fler jobb i växande företag, såväl nya som gamla.

I samband med en näringslivskryssning för företagare och politiker från Gävle/Dala-regionen håller kommissionen en öppen hearing. Det är den enda som hålls i Stockholm.

Media är välkomna att följa och att därefter ställa frågor till kommissionen. Med hänsyn till Silja Lines bestämmelser måste vi be om personnummer (sex första siffrorna räcker) samt att var och en som anmäler sig också behöver ha någon godkänd legitimation att visa upp vid ombordstigning. För de journalister som också önskar äta lunch gäller tiden kl 11.45.

Vår pressekreterare samt personal från Silja Linje står och tar emot er på landgången. Vänligen anmäl deltagande vid hearingen samt eventuell lunch till agnes.palinski@svensktnaringsliv.se Glöm inte att uppge de sex första siffror i personnumret.

För mer information kontakta:
Fredrik Segerfeldt, sekreterare i Bäckström-kommissionen, tfn 070-880 68 01
Agnes Palinski, pressekreterare, tfn 08-553 430 92

Svenskt Näringsliv samlar 50 medlemsorganisationer och drygt 54 000 företag
med 1,5 miljoner anställda. I vårt gemensamma framtidsprogram "Fördel Sverige"
beskriver vi hur Sverige kan få många nya och växande företag som ger jobb och välstånd åt alla.
Se www.svensktnaringsliv.se