Öppna Ateljéer

Möt försommaren på Gotland!

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2010 07:46 CET

Den årliga Öppna Ateljéer helgen på Gotland infaller i år under pingsthelgen den 21-23 maj när sparrisen precis har tittat up ur jorden. Då är det dags att komma till Gotland och titta på konst, prata konst, köpa konst och samtidigt njuta av alla de goda primörerna. Det är en kulinarisk upplevelse på alla sätt i en tid då Gotland är som vackrast.

I år välkomnar 75 konstnärer, konsthantverkare och formgivare till personliga samtal om konst, liv och verk i sina ateljéer. Det är många spännande ateljéer, en del har också aktiviteter som du själv kan delta i. Man kan till exempel få hugga i sten hos Cecilia Carlén, göra ett eget grafisk blad under handledning av Peter Ragnarsson eller delta i Madeleine K Franzéns porträtt projekt.

Det kanske blir svårt att hinna med alla man vill hälsa på så ett besök på Gotlands konstmuseum rekommenderas där man kan se verka av samtliga medverkande i Öppna Ateljéers presentationsutställning. Där kan man också plocka upp Öppna Ateljéers egen tidning. I år kommer man även att kunna köpa alster från några av våra duktiga medlemmar i Turistföreningens butik nere i hamnen, Skeppsbron 4-6. Så glöm inte att titta efter Öppna Ateljéers nyckelhålsmärke där, de produkterna garanterar kvalité.

Har man inte möjlighet att komma under pingsthelgen är man givetvis välkommen en annan tid på året då det passar bättre. Ta bara personlig kontakt innan med konstnären, konsthantverkaren eller formgivaren. Kontaktuppgifter hittar man på Öppna Ateljéers hemsida.

För mer information och pressbilder
www.oppna-ateljeer.se
tel: 0700 988 538