Hötorgshallen

Möt Frankrikes svar på Jamie Oliver i Hötorgshallen

Pressmeddelande  •  2010-10-25 13:25 CEST

Franske stjärn- och tv-kocken Yvan Cadiou, aktuell med sin nya bok Modern fransk husmanskost, gästspelar i Hötorgshallen fredagen den 29 oktober mellan kl.14.00 – 18.00. Yvan Cadiou är känd för att presentera klassiska franska rätter på nya spännande sätt och har fått ryktet om sig att vara kocken som vågar utmana det mest prestigetyngda och traditionella av kök.

”Mat är livet och maten har gett mig en nyckel till människors hjärtan”, säger Yvan Cadiou. ”Vi längtar efter den, arbetar och kämpar för att få den. Men matlagning handlar också om att dela. När maten ställs fram på bordet förstår vi varandra bättre.”

I Hötorgshallen kommer Yvan att demonstrera sina imponerande kokkonster och bjuda på smakprov från den nya boken.

Redan som sjuåring hemma i Bretagne hade Yvan bestämt sig för att ägna sig åt mat. Karriären som professionell kock gick snabbt till Paris och Ritz Hotel och vidare längs Medelhavets kust ända ut till Orient Express Hotel i Portugal. Efter ett antal år i Västindien har han numera Marseille som bas. Han har gjort tiotalet böcker och teveprogram både hemma i Frankrike och för BBC.

För mer information kontakta:

Maria Torshall-Ayris, PR-/informationsansvarig B. Wahlströms bokförlag, Forma Books på 08-7282414, eller via mail: maria.torshall-ayris@formapg.se

Det går också bra att vända sig till:

Hötorgshallens Företagarförening, Ola Hedén, marknadsansvarig, 08-214696, eller 0704-678678.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom