POST-ART

Möt konstnären i sin ateljé

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2012 11:08 CEST

Nu bjuder konstnären Zigge Holmgren in besökare till sin ateljé i Visby. Där visar och berättar han om sitt konstnärskap och porträttkoncepten POST-ART.

POST-ART porträtten är en mix som lånar friskt och låter sig inspireras av andra konstnärer Ingen epok eller stil är främmande så man kan tillexempel välja frasande siden och spetsar ifrån 1700-talet eller serieteckningens stilistiska uttryck. Man kan också plocka in sina personliga tillhörigheter i porträtten och på så sätt förmedla och visa vem man är. Resultatet är ett eget och annorlunda porträtt som kommer att hålla och kunna gå i arv från generation till generation. En långsiktig inrednings detalj som väcker intresse och ger upphov till samtal och som Ernst Kirchsteiger uttryckte det "Ju mer man visar av sig själv desto intressantare blir det..." Helt enkelt ett roligt sätt att blanda nytt med gammalt och inget är omöjligt. Zigge Holmgrens porträtt finns redan i många hem och han har även fått äran att göra flera kända ansikten som tillexempel Babben Larsson, Lasse Berghagen, Robert Aschberg, Horace Engdahl och Jean-Pierre Barda.

STONEFACE är ett innovativt koncept där en skulptur skapas från foton i en unik process, självklart den mest personliga skulptur man kan tänka sig. Antingen av sig själv, sin käraste eller av det älskade husdjuret.

För mer information välkommen till ateljén på Norra Kyrkogatan 20E eller in i ateljéerna på nätet: www.post-art.se och www.stoneface.nu

Zigge Holmgren
Norra Kyrkogatan 20E
62155 Visby