Regionförbundet Örebro

Möt kvinnliga hockeyspelare från Indien som spelar i ny svensk film

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2007 16:51 CET

12 februari kommer två av de indiska hockeyspelarna i dokumentärfilmen Thin Ice till Lindesberg. Under pressträffen berättar de om filmen och hur det är att vara kvinnlig hockeyspelare i Indien. Senare tränar de med svenska Damkronorna.
Under sin vistelse i Sverige kommer de även att spela med Örebros och Noras hockeylag. Thin Ice är inspelad på plats i Ladakhprovinsen i Indien av dokumentärfilmaren Håkan Berthas. Filmen kom till tack vare att Örebrofilmaren Lars Lidström under en tid arbetade på en skola i Ladakhprovinsen där hockeyspelarna går. Bakom filmen står Regionförbundet Örebro län, SISU Idrottsutbildarna och WG Film.

Tid:
måndag 12 februari kl. 14.30
Plats:
Stadshotellet i Lindesberg

Tisdag 13 februari kl. 19.00 är det smygpremiär på Thin Ice på Bio Roxy i Örebro. Invigning av Torbjörn Ahlin (c), styrelseledamot i Regionförbundet Örebro län. Mingel i Roxys källare från kl. 18.30. Journalister är välkomna!

Ylva Liljeholm, Regionförbundet Örebro län, 019-602 63 45,
070-528 38 00

Läs mer om filmen http://www.regionorebro.se/download/18.51ddd3b10fa0c64b24800033993/Thin_Ice_Pressmaterial.pdf