Ärende Kompaniet

Möt mannen som hjälper till att göra jultiden stressfri.

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 10:28 CET

Julen närmar sig med stormsteg, mörkret faller tidigare om kvällarna och butikerna börjar fyllas på med dekorationer och julklappar. Det är en härlig tid på året som vi alla ser fram emot och njuter av. Ofta är det dock så att vi njuter av tanken mer än av verkligheten ibland då julen även innebär en massa mindre roliga “måsten” som tar en massa värdefull tid.

Att köa på Systembolaget för att därefter bära hem lådor med glögg inför julfesten, att trava runt på stan och leta efter julklappar åt avlägsna släktingar man bara träffar en gång per år och att dag efter dag skotta snö för att kunna nå ytterdörren eller köra ut bilen.

Vore det inte underbart om det fanns någon som kunde ta hand om alla tråkiga sysslor som även dom hör traditionen till och låta julen vara vad den borde- en magisk högtid där man får tid att njuta av livets goda tillsammans med dem man tycker om. Goda nyheter- med Ärende Kompaniets öppnande i Sverige verkar det som önskan uppfyllts. Företagets vars enkla filosofi är “Vi gör de tråkiga sakerna åt dig och ger dig din fritid tillbaks”.

Alexander Gale, företagets Engelska grundare tycker det är roligt att trängas på stan och shoppa julklappar, handla julskinkan med tillbehör och dryck, han köper till och med julgranen om man så önskar (han hälsar även att han också kan stå till tjänst för pyntet) så att hans kunder kan få den perfekta julen de drömmer om och göra vad de vill, inte bara vad de måste.

“Den sorts tjänst som vi erbjuder våra kunder blir allt vanligare I Sverige”, säger Alexander och fortsätter;  “Att få hjälp med vardagssysslor som man inte har tid eller lust till själv är redan jättepopulärt I London och USA och fler och fler stressade människor här I Sverige upptäcker varje dag vad som egentligen betyder något- deras tid. Så istället för att spendera en massa pengar på tillexempel en ny 3D TV bestämmer de sig för att istället använda sig av våra tjänster, och tjäna kanske 5 extra timmar I veckan som de kan spendera med sin familj eller med sin hobby”.

Vill du veta mer?

Kontakta; Linda Nilsson

+44 (0)31 788 0304           linda@arende.se http://www.ärende.se

Ärende Kompaniet är din personliga assistent, och vi kräver inget serviceavtal vilket innebär att du kan använda oss till att utföra dina tjänster så ofta eller så sällan som du vill. Leveranser samma dag på bud, blomsterbud, mat med mera.