RMP Musik AB

Möt RMP Musiks nya artistbokare - Jacob Lundtofte

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2016 10:18 CET

RMP Musik presenterar stolt sin nya artistbokare Jacob Lundtofte. Jacob beskriver sig själv så här:

"Sedan tidigt 2000-tal har jag varit heltids, deltids och arbetslös musiker. Uppdragen har varierat mellan allt från Rednex till Carcass. Från Ystad till Haparanda. Sedan blev jag bibliotekarie också till råga på allt. Med mitt eget band The Headlines har jag bokat och turnerat i Europa, Nordamerika och Asien. Sedan 2011 är jag även gitarrist och bokare åt Stry (Ebba Grön, Rymdimperiet med flera). Jag har blivit utskälld av Thåström för att jag ville att han skulle spela Clash istället för tysk industri på en fest. Nu är jag här på RMP Musik och hoppas på det bästa."

RMP Musiks VD, Stefan "Guran" Lilja säger: "Jacob har de egenskaper som krävs när man arbetar med artister. Han är erfaren, ärlig och en störtskön kille. Alla vi på RMP Musik ser fram emot ett häftigt livemusik-år 2017!"

Kontakt: jacob.lundtofte@rmpmusik.se eller ring Jacob: 070-758 43 73

RMP Musik, det nya bokningsbolaget som drivs av musiker med fokus på artister inom rock, pop, punk, soul och visa.