Abacus

Möt våren med nya skalplagg

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2009 16:16 CET

Härliga våren är snart här och med den kommer möjligheten att klä av sig – i varje fall ett plagg eller två. Abacus kan skalplagg som få andra. Här är vårens lika funktionella som snygga plagg för alla som gärna utmanar sig själva och vädrets makter.

Abacus Vårkollektion 2010 presenterar softshelljackor som ger möjligheten att röra sig fritt och ändå behålla värmen när vädret pendlar mellan att ena stunden visa vårens första värmande strålar, för att nästa stund bjuda på snöblask och kyla.

Det handlar om ett gediget detaljarbete i plagg: laserskurna fickor, vattentäta dragkedjor och ärmar som stretchar för att följa kroppens rörelser.

Funktion och design genomsyrar hela vårkollektionen lika självklar att använda i skidbacken och på golfbanan, som när de första spadtagen tas i trädgården eller på dagliga hundpromenaden.

Nu är det också klart att Abacus blir officiell klädleverantör till nästa års PGA European Challenge Tour

För mer information eller få högupplösta bilder kontakta PerPR AB, Cilla Edgren 08-400 255 17, cilla@perpr.se

Abacus huvudkontor är beläget på en lantlig gård utanför Lund, mitt i Skandinaviens golftätaste område. Företaget tillverkar funktionsplagg av hög kvalité där funktion kombineras med design och kvalité. Abacus finns i cirka 20 länder. Marknadspositionerna i Sverige, Danmark, Holland, Tyskland och Kanada är idag mycket starka. Företaget, med VD Sven-Olof Karlsson i spetsen, har ett tjugotal anställda och omsatte år 2009 cirka 70 miljoner kronor. Resultaten de senaste fem åren visar en stadig ökning med mer än 20 procent/år. Målet är att fortsätta växa och utvecklas till ett internationellt livsstilsmärke långt utanför golfvärlden.