Amvina AB

Möt vårutflykten med apa på ryggen

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2010 08:07 CET

Skip Hops Zoo Pack är en bedårande söt ryggsäck för alla små djurvänner. Matsäck och andra saker kan packas ned i en söt mus eller rolig apa som är både lekfull, smart och storleksanpassad för barn i förskoleåldern.

Skip Hops skötväskor är välbekanta för många föräldrar världen över. Nu får barnen sina egna Skip Hop-favoriter med nya barnryggsäcken Zoo Pack, varje djurälskande barns väskdröm. Med fyra söta djurmotiv blir det svårt att välja – apa, hund, pingvin eller mus.

Vilken fyraåring vill inte packa ned sin matsäck i sitt favoritdjur som blir ett gulligt sällskap på utflykten? Rymlig nog för extrakläder och saker som ska bäras med till dagis eller skolan, men ändå så liten att den lätt kan bäras av barnet. Zoo Pack är en kul kompis att ha på ryggen vid alla tillfällen.

Zoo Packs har justerbara axelremmar med vaddering, isolerat fack för dryck eller snacks och ett stort rymligt innerfack.  Alla fyra ryggor har roliga detaljer och är tillverkade av hållbart material som är lätt att rengöra. Zoo Pack är helt fri från PVC och ftalater.

Cirka pris i butik 269 kronor.

Skip Hops produkter säljs och distribueras till återförsäljare i Sverige, Norge och Danmark av Amvina AB.
För ytterligare information eller bilder, kontakta Mats Planberg
Tel 08-732 88 50 eller mats.planberg@amvina.se.
Mer info samt högupplösta bilder för nedladdning finns på www.amvina.se/skiphop/zoopack.aspx

Amvina är ett svenskt import- och grossistföretag som distribuerar baby-, barn-, gravid- och föräldraprodukter till detaljhandeln i Norden.
Vår filosofi är att göra praktiska, säkra och designade produkter tillgängliga för den nordiska marknaden. Bland våra varumärken finns bland annat
Dusky Moon, Fertile Mind, FunToSee, Hippychick, Lodger, Maxi-Cosi, Pabobo, Potette, Quinny, Skip Hop, Sunshine Kids och Walltastic.