TWAITS & Co AB

Mötesstad Västerås - Jan Johansson ny ambassadör

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2011 20:41 CET

Mötesstad.se kan stolt presentera Jan Johansson från Västerås & Co som ny ambassadör för mötesstaden Västerås.

"Redan på vikingatiden var Västerås en väl etablerad handels- och mötesplats. Under 1100-talet vallfärdade tyska köpmän till staden eftersom läget var bra och trakten redan då hade ett väl utvecklat nät av förbindelser. Här samlade Gustav Vasa sina 1 000 män till Riksdagen 1527 som också är känd som reformationsriksdagen. Och så har det fortsatt.

Idag finns här många multinationella företag med besökare, från hela världen. Mälardalens högskola lockar både studenter och lärare att utvecklas och bli lite smartare i Västerås. Vi har underbara idrotts- och musikevenemang året om och att mötas på konferenser och kongresser i vår stad är populärt".

Läs mer om mötesstaden Västerås

Om Mötesstad.se
Mötesstad.se presenterar konferensmöjligheterna i Sveriges städer. Här förenas mötesköparna med Sveriges bästa konferensanläggnignar. Läs konkreta mötestips, artiklar, expertutlåtanden, erbjudanden, tävlingar osv.