Alexed Promotion

Moist släpper sin nya singel Worlds Collide

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2013 11:16 CET

Bakom artistnamnet Moist hittar vi en av Sveriges främsta producenter; Söderhamn-födda musikern David Elfström Lilja. I veckan blev han utnämnd till årets kulturpristagare i sin hemstad, ett pris han minst sagt gjort sig förtjänt av under sina år som musiker och producent.

Han har under sin karriär blivit nominerad till Hollywood Music In Media Awards in Electronica hela tre gånger, 2011, 2012 och 2013, och han har remixat artister som Erasure, Ratata, Tomas Andersson Wij och Agnes. I våras blev han dessutom tillfrågad av inga mindre än Pet Shop Boys att remixa deras singel Vocal. Moist hamnade även på Popservations top 25-lista över 2012-års bästa remixar för sin remix av låten 5678! med Butterfly Boucher

2012 släppte Moist sitt debutalbum Temporary Arrangements som överöstes av fina recensioner världen över, och albumets första singel Far Beyond The Endless hamnade på Blank & Jones samling Chilltronica #2.

Nu är det dags att skriva ett nytt kapitel om Moist när han idag släpper första singeln från sitt kommande album som lanseras på egna skivbolaget I/O Music under våren 2014.
Worlds Collide är en snyggt atmosfärisk låt som skapar en perfekt kombination av det elektroniskt dansanta med skön lounge-känsla. Singeln framförs av den fantastiska Maria Marcus som även sjöng på Far Beyond The Endless.
Singeln släpps tillsammans med tre remixar av That’s Life, Dicky Continental och Jon Kennedy

Lyric Video: http://www.youtube.com/watch?v=k9veT4Tdq0k&feature=youtu.be
Spotify: http://open.spotify.com/track/3cp4JL4iB5rPWSNIi90qnM
SoundCloud: https://soundcloud.com/iomusic_se

Facebook: https://www.facebook.com/moist.se
Artistsida: http://messproductions.se/moist/

För information och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Johan Alexed - messproductions@mac.com 0705-188974

Mess Productions är ett nystartat och kreativt PR-företag baserat i Göteborg.
Vårt mål är att musikaliska talanger blir upptäckta av sin publik och att hjälpa dem skapa en god bas att utvecklas på.

För kontakt, maila Johan Alexed på messproductions@mac.com eller 0705-188974.