Molico Sweden AB

Molicos Coffee lift för hållbar hantering!

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 09:13 CET

Inom de flesta områden där det finns tillväxt och utveckling hittar du Molico Swedens produkter. De har de flesta lösningar och de har de kunskaper som behövs. Nu vill de ta ett steg till, enlig Mats Harnesk VD på Molico Sweden ab:

”Vi har länge varit delaktiga i utvecklingen av de företag som satt ergonomi och business i focus, vi stöttar i allt från det lilla rehabiliteringsfallet, produktskydd fram till den tunga transportfrågan. Nu vill vi framåt och tar oss gärna an framtidens utmaningar”.  En av de största utmaningarna är hållbar miljö, utveckling och medarbetarens och kundens bästa för ögonen.  Molico Sweden vill vara bland de främsta som ser sambandet mellan ergonomi – människa – ekonomi och miljö. Det hänger ihop. Bryter du kedjan kostar det både pengar och mänskligt lidande”, säger Mats.

Det är viktigt att tillhandahålla lösningar som utvecklar rutiner och arbetssätt så att företagen klarar av att leva upp till fastlagda miljöpolicyn, som idag är lagstadgat.  Annars är det lätt att de bara blir s.k. hyllvärmare. Att jobba med provaktiv personalvård är ett av de framgångsrikaste kriterierna för en attraktiv arbetsgivare, det vet vi idag. Och vilket företag vill inte ha personal som håller i längden samtidigt som de mår bra.

Ett enkelt exempel, Coffee lift (film)– en enkel men oersättlig produkt som företaget använder tillsammans med Modulkar eller SAL. Med den kan man enkelt transportera och installera kundens/företagets hjärta – Fikat.

Utan fikat stannar jobbet!

Molico ställer saker på plats!

Kontakta Mats här

Molico Sweden AB är leverantören för dig som vill ha det bästa och mest aktuella inom ergonomiska lyft och transporter.

Med rätt utrustning kan du spara tid, klara av tunga moment som annars hade krävt flera personers medverkan och få ökad precision. Vårt mål är att din verksamhet ska bli så effektiv att du ska kunna fokusera ytterligare på att ta in nya uppdrag och på så vis få bättre rull på din verksamhet, i dubbel bemärkelse.