Momail AB

Momail vinner "Global Mobile Messaging Award 2009"

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2009 08:30 CEST

Momail har som mål att erbjuda den bästa mobila e-posttjänsten för konsumenter. Nu har företaget vunnit ännu ett pris för sin tjänst, denna gång från en av de ledande intresseorganisationerna inom mobilt, 160Characters Association.

Stockholm, 1 juli  2009. Vid årets Global Messaging konferens, som anordnades för nionde året i rad, utnämndes Momail som vinnare vid en ceremoni i Cabinet War Rooms, belägna djupt nere under Downing Street i London. I tuff konkurrens vann Momail kategorin Best Messaging Application - Consumers. Denna årliga utmärkelse presenteras av 160 Characters Association och Informa Telecoms & Media.

Motivationen från juryn lyder:

"Med över 4 miljarder mobiler i världen är inte längre sms den enda meddelandetjänsten av vikt. Det var många värdiga deltagare i denna kategori och Momails klientlösa mobila e-posttjänst valdes bland annat för sina lyckade installationer runt om i norden och för de redan långt komna planerna för att nå en bredare massmarknad." Juryn var speciellt imponerade av enkelheten i användandet och att Momail fungerar på nästan alla mobiler som finns på marknaden.

- Vi är mycket glada att ännu en gång få motta en prestigefylld utmärkelse som Mobile Messaging Award. Utmärkelsen visar att vi är på rätt väg mot målet att erbjuda konsumenter runt om i världen den snabbaste, smartaste och mest kostnadseffektiva mobila e-posttjänsten på marknaden. Utnämningen sporrar oss och våra mobiloperatörs-, ISP- och internetpartners på vår resa mot att bli nummer ett inom detta segment, säger Kenneth Lundin, vd för Momail.

Mer än mobil e-post

Momail lanserade nyligen sin Twittertjänst där man var man än befinner sig och utan att behöva koppling till internet kan uppdatera sin status och även inkludera foton och video. Med detta tillägg till Momail kan man också enkelt följa sina kontakter. Läs mer här Momail/Twitter.

Exempel på fler tjänster som använder Momails kommunikationsplattform, optimeringsteknik och ID-Relay för enkel och säker autentisering är:

Mobilt Facebook, läs mer här Momail/Facebook.

Mobil bildhantering, läs mer här Momail/Flickr.

Mobilt VoIP, telefoni över internet, läs mer här Momail/Jajah.

Tillgänglighet

Momails mobila e-posttjänst finns idag på många marknader runt om i världen och nya länder adderas löpande. För en uppdaterad landslista besök www.momail.com.

Lars Aase, mobil +46 701 44 18 22, lars.aase@momail.com.

About Momail

Momail is focused on offering a global consumer e-mail service for mobile devices. Through patent pending in-house developed technology, Momail makes a reality of optimal mobile communication for all mobile devices. Via a growing network of partners offering mobile services based on Momail's products and technology, Momail's vision is for mobile consumer email communication to be synonymous with - Momail. To learn more visit www.momail.com.