Monica Green utnämnd till livsmedelsambassadör

Anna A Forsberg
Presschef

Jimmy Larsson-Hagberg

Pressjour (kvällar och helger)

Monica Green utnämnd till livsmedelsambassadör

Monica Green, socialdemokratisk kandidat till Europaparlamentet, utnämndes vid ett besök i Katrineholm på fredagen till livsmedelsambassadör. Bakom utnämningen står flera organisationer och företag, bl a Livsmedelsarbetareförbundet, Branschorganisationen Svensk Fågel samt Katrineholms kommun.

- Jag är glad över att få det här uppdraget och det känns som en stor och angelägen utmaning. Det är oerhört viktigt att vi politiker driver livsmedelsfrågorna på ett bra sätt i Europaparlamentet, och att vi samtidigt är ambassadörer för vårt land när det gäller bra och säker mat.

- Livsmedelsfrågorna är bland de viktigaste frågorna som rör människors vardag. Det är därför jättebra för oss i Sverige att vi får en bra kontakt och en duktig politiker som bevakar dessa frågor i Europaparlamentet. I Monica Green får vi en person vi kan lita på till hundra procent, säger Michael Hagberg, socialdemokratisk riksdagsledamot från Katrineholm som också deltog vid besöket.

För ytterligare information, kontakta Monica Green på telefon 070-530 42 10