Liberala ungdomsförbundet, LUF

Monica Greens angrepp är osakliga!

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2006 09:19 CET

Monica Green (s) jämställer på sin blogg hetskampanjen mot Fredrik Reinfeldt från socialdemokraternas högkvarter med Liberala ungdomsförbundet Västs upplysningskampanj, www.monicaljuger.nu.

- Om man profilerar sig som ”Barnens riksdagsledamot” och sen röstar för en utvisning av apatiska flyktingbarn i riksdagen får man räkna med att någon påtalar detta. Det är inte smutskastning - det är upplysning, säger Nicklas Lagerlöf Distriktsordförande Liberala ungdomsförbundet Väst och riksdagskandidat för Folkpartiet i Skaraborg.

Under våren 2005 presenterade Liberala ungdomsförbundet Väst vad Monica Green sagt och hur detta stod i kontrast till hur hon röstade i Riksdagen. Allt med tydliga källhänvisningar.

– Nu försöker Monica plocka snyftpoäng på sin blogg och hävda för sina läsare att vi utsatte henne för smutskastning och en hetskampanj i klass med det som Reinfeldt utsatts för. Det är oerhört lågt. Man måste skilja på angrep på sakpolitken och personangrep, avslutar Nicklas Lagerlöf.

Länk till Monica Greens blogginlägg:

Presskontakt:
Nicklas Lagerlöf, Distriktsordförande Liberala ungdomsförbundet Väst
Mobil: 0735-470550

Pär Gustafsson, Ombudsman Liberala ungdomsförbundet Väst
Mobil: 0735-113237

Pressbilder fria för publicering om ”Fotograf: Johan Örneblad” anges:

Faksimil av www.monicaljuger.nu fås på begäran.