EKPR & Kommunikation

Monkeyglasses – unika glasögon med känsla

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2013 09:15 CET

En entreprenörsanda, erfarenheten från den optiska industrin och en passion för design och filantropi fick Morten Seaton och Mai-Britt B Seaton att starta monkeyglasses™. Tillsammans utvecklar och säljer de egendesignade och hållbara läsglasögon och solglasögon. Monkeyglasses är ett företag som vill ge sina köpare en hållbar produkt som dessutom tar hänsyn till miljön och till dem som framställer glasögonen. Allt utan att kompromissa på design och stil.  Glasögonen har en karakteristisk ”trälook” och är gjorda i bomullsacetat som är biologiskt nedbrytbart.

monkeyglasses™ utmanar också det traditionella sättet att sälja glasögon och erbjuder sina kunder i första hand att handla via monkeyglasses.com och i utvalda butiker runt om i landet. Det är företagets bas och tanken är att därigenom skapa skillnader för miljön, samhället och konsumenterna. Som en del av monkeyglasses™  filantropiska arbetssätt stöttar företaget projektet ”SaveThe Orangutan” som kämpar för orangutangernas överlevnad och för regnskogen på Borneo.

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

EKPR provides its clients with full service media and sponsorship consultations, publicity promotion and press releases.
Our clients are some of the most exciting and tone-setting on the Swedish and international arenas. EK PR’s corporate mission is based on close and frequent contacts with journalists at newspapers, and at business and consumer magazines. We also work closely with the music industry and TV. This way we achieve and uphold a unique dialogue with the most important channels to your target groups.