Disney On Ice

Monster Jams fyrhjuliga superstjärnor är här. Line up helgens motorfest på Friends Arena

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 07:17 CET

Monster Jam är tillbaka i Stockholm i en större och mer spektakulär stadium-show. Publikfavoriterna Grave Digger, Spiderman och El Toro Loco är redo att utmana de andra fyrhjuliga superstjärnorna. Här är Monster Jams monstertruckar som du får se på Friends Arena på lördag den 9 november.

Det är en ny och större show som väntar motorfantaster i alla åldrar när Monster Jams monstertruckar är tillbaka i Stockholm för en storslagen motorfest på Friends Arena i Stockholm den 9 november. Den nya showen är en stadium-show med fler monstertruckar på banan, en längre och mer varierad bana som tillåter högre hastighet och med högre hinder för monstertruckarna att ta sig över. Här line up monstertruckar och förare Friends Arena lördag den 9 november.

Line up Friends Arena 9 november 2013

• Monster Energy – Damon Bradshaw
  • Blue Thunder – Dan Evans
  • El Toro Loco - Becky McDonough
  • Thor – Frank Krmel
  • Wolverine – Dustin Brown
  • Ironman – Morgan Kane
  • Spiderman – Chad Tingler
  • Grave Digger – Charlie Pauken
  • Monster Mutt Rottweiler – John Zimmer
  • Max D – Neil Elliot

Foton på förare och monstertruckar finns under fliken BILDER

Obs! Det kan ske ändringar när det gäller medverkande monstertruckar och förare.

MONSTER JAM FRIENDS ARENA 9 NOVEMBER  2013

Pit Party mellan kl 11.30 - 13.30. 10 000 motorfans intar Friends Arena några timmar innan monstertruckarnas kraftmätning. Under Monster Jam Pit Party är alla monstertruckar parkerade längs banan och förarna är på plats, redo att skriva autografer och prata med sina fans.

15.00 - ca 17.30 Monster Jam med 10 av Monster Jams vassaste monstertruckar i freestyle och racing. Monster Jam bjuder också på Freestyle Motorcross med några av världens absolut bästa åkare.

För mer information, möjlighet till intervjuer med förare, pressackreditering med mera, kontakta Monster Jam, Elisabeth Löfqvist, elisabeth.lofqvist@woc.se

Monster Jam presenteras av Feld Motor Sport som är en av världens största  producenter av motorsportevent med evenemang som lockar mer än 5 miljoner besökare varje år. Feld Motor Sports ingår i Feld Entertainment Inc. som är en av världens största underhållningsarrangörer och bland annat står bakom  publiksuccén Disney On Ice, barnmusikalen Disney Live! och den storslagna cirkusen Ringling Bros. and Barnum & Bailey. Feld Entertainments samarbetspartner i Sverige är WOC Marketing.