Disney On Ice

Monster Jams världsturné till Stockholm

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2014 07:21 CEST

Den 8 november är Monster Jams monstertruckar tillbaka i Sverige och Friends Arena. Årets internationella turné är den största hittills. Redan nu är nio städer i Canada, Europa, Australien och Sydamerika klara för Monster Jam World Tour. Stockholm är en av dem.

Förra årets succé på Friends Arena lockade mer än 30 000 besökare i alla åldrar. Inför monstertruckarnas återkomst till Stockholm i november är förväntningarna redan på topp.

Publikfavoriterna Grave Digger, El Toro Loco och Max-D är klara för start, liksom Ironman, Spiderman, Wolverine, Captain America, Hulk, Thor och nykomlingen Zombie. Totalt kommer tolv av Monster Jams monstertruckar att vara på plats. De två återstående monstertruckarna avslöjas senare.

Monster Jam är en stor motorfest för hela familjen. Många tar chansen att komma några timmar innan föreställningen för att titta närmare på monstertruckarna, prata med förarna och kolla banan. När det är dags för Monster Jams monstertruckar att visa vad det går för sitter publiken säkert på sina platser. Föreställningen kan börja. Den här gången med tolv urstarka giganter på arenan som utmanar varandra i höga hopp, snabba race, wheelies och grussprutande donuts. Räkna med action i världsklass!

Se kort film (51 sek) från förrra årets motorfest med Monster Jam på Friends Arena.

Monster Jam
Friends Arena 8 november 2014.
Pit Party klockan 11-13, Monster Jam show klockan 15-17.
Biljetter: ticnet.se

Monster Jam presenteras av Feld Motor Sport som är en av världens största  producenter av motorsportevent med evenemang som lockar mer än 5 miljoner besökare varje år. Feld Motor Sports ingår i Feld Entertainment Inc. som är en av världens största underhållningsarrangörer och bland annat står bakom  publiksuccén Disney On Ice, barnmusikalen Disney Live! och den storslagna cirkusen Ringling Bros. and Barnum & Bailey. Feld Entertainments samarbetspartner i Sverige är WOC Marketing.