El & Industrimontage Svenska

Montage till kraftvärmeverk i Falun

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2006 08:51 CET

El & Industrimontages entreprenadfilial i Sundsvall och dotterbolaget INAC Process AB har gemensamt fått en order på närmare 9 miljoner kronor. Det nya uppdraget omfattar montage av instrument, kraft och belysning till ett kraftvärmeverk i Falun.

Montagearbetet samt uppbyggnad av projektetablering i Falun startar i mars och hela projektet beräknas vara färdigt i januari 2007. Totalkostnaden för Falu Energi & Vatten AB:s investering i kraftvärmeverket uppgår till cirka 320 miljoner kronor.

- Uppdraget visar att vårt förvärv av INAC har stärkt vår position ytterligare som leverantör av avancerade montagetjänster. Vi är idag ledande i landet inom el- och instrumentmontage och det goda samarbetet mellan våra samtliga verksamheter inom koncernen visar upp goda synergieffekter, säger Affärsområdeschef Entreprenad Göthe Nilsson.

För ytterligare information kontakta:
Olle Backman, VD El & Industrimontage Svenska AB, tfn 070-632 89 93, E-post: olle.backman@eiab.com
Göthe Nilsson, Affärsområdeschef Entreprenad, tfn 070-651 30 50, E-post: gothe.nilsson@eiab.com

El & Industrimontage Svenska AB (publ) är landets mest kompletta leverantör av el- och instrumentmontage med en fakturering om cirka 850 miljoner SEK och drygt 700 anställda. Koncernen levererar kvalificerade tekniska lösningar inom automation, elinstallation och kraftteknik, samt service och underhåll till indu­stri och offentlig sektor.

Tack vare fabrikatobundenheten och den tekniska kompetensen är El & Industrimontage ett av de snabbast växande koncernerna i Sverige inom branschsegmentet tekniska installationer. Företagets aktie är sedan 2001 note­rad på AktieTorget.