Ving Sverige AB

Montenegro och Olympiska rivieran är nyheter i Vings sommarprogram - samt två Sunprime Hotels

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2018 09:23 CET

Många reser tillbaka till samma resmål och kanske till samma hotell år efter år. Andra samlar på nya upplevelser och vill gärna åka till platser som inte så många besökt. Montenegro och Olympiska rivieran är nyheter i Vings sommarprogram liksom de två koncepthotellen Sunprime Protaras Beach på Cypern och Sunprime Pearl Beach på Kos.

I Montenegro erbjuder Ving de fyra resmålen Budva, Becici, Petrovac och Porto Montenegro och på den Olympiska rivieran är det i Paralia, Platamonas och Plaka man kan semestra med Ving i sommar. Allra bäst bor man på SENTIDO Mediterranean Village som ligger direkt på stranden i Paralia.

- Allt tyder på att det blir en riktig Greklandssommar så det är extra roligt att vi som första skandinaviska arrangör kan erbjuda den Olympiska rivieran. Det är ett välkänt och populärt semesterområde bland grekerna och prisnivån är lite lägre än på öarna och stränderna är underbara, långa sandstränder vilket ju inte är så vanligt i Grekland. Personligen är jag väldigt nyfiken på våra nya hotell som jag är säker på att våra kunder kommer att stortrivas på, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Ving fortsätter att satsa på koncepthotell
Ving har mer än 50 års erfarenhet av att utveckla koncepthotell och idag bor närmare hälften av Vings kunder på ett koncepthotell. Det är också på dessa hotell som de mest nöjda kunderna bor vilket är naturligt då hotellen är utvecklade utifrån de önskemål kunderna har haft genom åren.

Under sommaren 2018 öppnas två nya Sunprime-hotell, Vings koncept för vuxna som reser utan barn. De är Sunprime Pearl Beach på Kos och Sunprime Protaras på Cypern.

Sunprime Pearl Beach på Kos. OBS att bilden är en illustration.

Prisexempel:
Flyg t/r Stockholm – Kos, avresa 17 augusti 2018. Boende på Sunprime Pearl Beach i dubbelrum med terrass mot omgivningarna, i en vecka inklusive frukost. 7 975 kr/person.

Flyg t/r Köpenhamn – Thessaloniki, Olympiska rivieran, avresa 20 maj 2018. Boende på Ouzas i en enrumslägenhet med balkong, i en vecka. 3 975 kr/person.

Flyg t/r Stockholm – Montenegro, avresa 30 maj 2018. Boende på Vile Oliva i dubbelrum, i en vecka inklusive halvpension. 5 975 kr/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.