Lundalogik AB

Monterro förvärvar CRM-experten Lundalogik

Pressmeddelande   •   Jan 16, 2014 11:08 CET

Monterro köper det lundabaserade mjukvarubolaget Lundalogik AB. Lundalogik är en av Nordens ledande leverantörer inom CRM- och säljstöd. Bolaget förvärvas från Bisnode. Investeringen görs i partnerskap med Lundalogiks ledning.

Lundalogik har under lång tid visat god tillväxt och omsatte 2013 drygt 100 Mkr och redovisade en vinst på cirka 20 Mkr.

- Som en ledande CRM-aktör i Norden har vi goda tillväxtmöjligheter på en växande marknad. Monterro kan med sin erfarenhet av mjukvarubolag hjälpa oss expandera ytterligare i Norden, säger Erik Syrén, VD för Lundalogik.

Monterro är majoritetsägare i den nya konstellationen där även Lundalogiks ledning kommer att ha ett betydande ägande.

- Vi tror mycket på vår affärsmodell och vår framtid. Det var därför inget svårt beslut att själva investera i bolaget när möjligheten gavs. Vi är mycket glada över att bli partners med Monterro, säger Erik Syrén.

- Vi ser fram mot en spännande resa tillsammans med Lundalogik. Bolaget är mycket välskött, lönsamt och har stor potential. Vi är imponerade av företagets personal och företagskultur, säger Thomas Bill, Managing Partner i Monterro.

För mer information, vänligen kontakta:

Thomas Bill, Managing Partner, Monterro
Tel: +46 8 - 20 05 56
E-postthomas.bill@monterro.se

Erik Syrén, VD, Lundalogik
Tel: +46 46 - 270 48 23
E-posterik.syren@lundalogik.se

Pressbilderhttp://www.lundalogik.se/om-oss/press/pressbilder/

Monterro 1 investerar i nordiska mjukvarubolag genom att tillföra finansiering samt att aktivt stödja bolagets utveckling. De tre manging partners i Monterro – Thomas Bill, Lars Sveder och Peter Larsson – har alla omfattande erfarenhet av att utveckla mjukvarubolag. Monterro 1, som består av kapital från grundarna samt privatpersoner, startades 2012. Läs mer på www.monterro.se

Lundalogik grundades 1990 i Lund och är en av Nordens främsta CRM-leverantörer med fokus på kundvård och säljstöd. Lundalogik har idag drygt 120 medarbetare och finns i Göteborg, Stockholm, Helsingfors, Oslo och på huvudkontoret i Lund. Lundalogik omsatte drygt 100 MSEK under 2013. De senaste tio åren har företaget i genomsnitt vuxit med 18 procent årligen. Läs mer på www.lundalogik.se