More Sailing

More Sailing arrangerar Scandinavian Racing Week 2012

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2012 15:09 CEST

Scandinavian Racing Week 2012 - kappsegling i Kroatien

Scandinavian Racing Week i Kroatien 8 – 15 september arrangeras av göteborgsföretaget More Sailing och är en mix av bankappsegling och distanskappsegling. Tävlingen seglas med tio nya och identiskt racingutrustade Salona 38 och varje båt seglar med en besättning på 6 personer.

Scandinavian Racing Week är en regatta som är officiellt godkänd av Croatian Sailing Federation. Internationellt erkände Alen Kustic är kappseglingsdomare. Mange Olsson är regattaledare och coach, han kommer att köra debriefing och After Sail efter varje segling. Mange behöver knappast någon närmare presentation, han är välkänd av de flesta.

Kostnaden exkl. resa är 6500 kr per person. Direktflyg tur och retur från Göteborg eller Stockholm kostar ca 3200 kr.

Man seglar en helt ny Salona 38, regattautrustad med spinnaker. Regattaavgift och tillstånd, regattatillägg på båthyran, sängkläder, städning, alla skatter, avgifter och tre middagar under veckan ingår.

Bokar man en hel besättning med sex personer ingår strajpning med teamets eller företagets namn på skrovsidorna. Flera båtar med vassa besättningar är redan bokade så vi är övertygade om att tävlingsveckan kommer innebära bra segling.

Klicka här för att ladda ner ett infoblad.

Med bästa seglarhälsningar,

Einar Halldin & Malin Stom

More Sailing Croatia AB

Infofilm: http://www.youtube.com/watch?v=Cve-ASRBDZI