POST-ART

Morgondagens porträtt

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2011 08:12 CET

Porträtt i olja har genom århundraden varit den bild av en person som ansetts bestående för eftervärlden. Fotografiet har i moderntid till viss del fått ersätta det. Och nu har DNA-porträttet kommit som ett unikt självporträtt av en persons inre kod. Kanske är det morgondagens porträtt till eftervärlden.

DNA är en förkortning för DeoxyriboNucleic Acid, det kemiska ämne som innehåller all ärftlig information. Det bildar en personlig bild av en persons yttre och inre där till exempel kön, ögon och hårfärg avbildas.

I Visby hittar man det lilla konstnärsföretaget DNA-art som i samarbete med det svenska labbet DNA-Guide, erbjuder din inre kod som vacker konst.

Jag Zigge Holmgren är konstnären bakom företaget DNA-art och utifrån en råbild ifrån DNA Guide skapar jag en tavla på konstglas eller målarduk. Man väljer själv vilken stil och färgnyans man vill ha sitt DNA-porträtt i.

Läs mer om detta i artikeln Din inre kod som vacker konst och i tidigare blogginlägg.

Om du vill beställa ett eget porträtt så görs det direkt via DNA-arts hemsida.

Välkommen med din beställning!

Zigge Holmgren / DNA-art

Norra Kyrkogatan 20 E 621 55 Visby

Tel: 0498-21 23 20 Mobil: 0709-52 99 51

info@dna-art.se

Pressbilder DNA-art

DNA-Guide

Post-Art är ett litet konstnärsdrivet företag som har inriktat sig på porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också body-print och dna-art. Konstnären bakom porträtten heter Zigge Holmgren.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"