Ung Företagsamhet Borås

Morgondagens vassaste entreprenörer möter du på Våga Vara Egen 2013!

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2013 09:23 CET

Årets viktigaste dagar är här! 13-14 mars samlas gymnasieelever från hela Sjuhärad och Alingsås på Åhaga i Borås för marknadsföra och sälja sina produkter och tjänster som de förverkligat under UF-året. Det är dags för Våga Vara Egen 2013 - Den Regionala Mässan i UF-företagande!

I samband med mässan arrangerars ett VIP-mingel för alla som engagerar sig i verksamheten, lärarkonferens med tema Enterprise without Borders, EwB, (UF’s internationella koncept), regional Alumni-dag för före detta UF-elever, inspirationsföreläsningar för blivande UF-företagare och guidade turer runt mässan. På torsdagen finns 70-talet jurypersoner från näringslivet på plats för att utse vinnarna som får chansen att representera Ung Företagsamhet Älvsborg på SM i UF-företagande 6-7 maj i Stockholm.

I samband med EwB-konferensen deltar speciellt inbjudna UF-lärare från St Peters School i York, England och Imiberg High Business School, Italien samt UF-företaget Kaleidoscop UF från York, som också ställer ut på mässan.

Onsdag 13 mars
16.00 - 16.45 Invigning och prisutdelning för Bästa Logotyp, Bästa Webb och Bästa Affärsplan
17.00 - 18.00 VIP-mingel
17.00 - 20.00 Mässan öppen för allmänheten

Torsdag 14 mars
12.00 - 16.00 Mässan öppen för allmänheten
16.00 - 17.30 Avslutning och prisutdelning

Vinnarna i tävlingarna ”Bästa Affärsplan”, ”Bästa Logotyp” och ”Bästa Webb” är utsedda, men offentliggörs på invigningen den 13 mars kl 16.00. För att ta del av resultatet kontakta Erika Norén på erika.noren@ungforetagsamhet.se eller ring 0702-47 44 04.
.

I Ung Företagsamhet Älvsborg läser ca 25% av alla gymnasieelever UF. Undersökningar visar att 24 procent, av dem som drivit UF-företag genom historien, tio år senare har företagarerfarenhet. I snitt anställer de fyra personer vilket gör att dessa elever har bidragit till minst 180 000 nya arbetstillfällen.