AM System AB

Morgontidningen i tid med AM Underhåll

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2012 10:32 CEST

Mediekoncernen Nya Wermlands-Tidningen AB trycker 12 olika dagstidningar. Det betyder i snitt ungefär 150 000 exemplar varje natt. Första intaget sker någonstans runt 22.00 och samtliga tidningar är tryckta och klarar vid 03.00 på natten.

Nya Wermlands-Tidningen har en modern och effektiv produktionsanläggning. Förutom de dagliga tidningarna trycks under året också sådant som helgbilagor, näringslivsbilagor, julbilagor, sportbilagor och mycket annat.

– I snitt innebär det ungefär 150 000 tidningar per natt, sex dagar i veckan. Då får tryckpressarna helt enkelt inte stå stilla. Dagstidningar är ju färskvaror som måste ut i rätt tid på morgonen, konstaterar Niklas Ekholm, servicetekniker på Nya Wermlands-Tidningens tryckeri i Karlstad.

I december 2010 köpte de AM Underhåll för att få bättre kontroll på underhållsarbetet.

– Med AM Underhåll har vi fått ett underhållsarbete som är mer systematiskt, säger Niklas.

Det mesta underhållet görs utifrån ärenden som registrerats antingen under nätterna eller vid annat förebyggande underhåll. Serviceteknikerna på dagen loggar in i AM Underhåll och får där rapport om vad som behöver åtgärdas. De för sedan in information om vad som gjorts och vad som inte gjorts, vilket återrapporteras till nattpersonalen på natten.

– Nu glöms inget bort. Jag tror faktiskt vi gör lite mer underhåll nu än innan vi hade systemet eftersom inget faller mellan stolarna. Dessutom är det ett riktigt användarvänligt system som går snabbt att komma igång med, säger Niklas Ekholm.

Läs mer om pressmeddelandet Nya Wermlands-Tidningen.

Mer information fås av Mats Hultin på AM System AB

Läs mer och se filmen om Avvikelsehantering och Ärendehantering.

Läs mer och se filmen om Dokumenthantering.

Läs mer och se filmen om Underhållshantering och Underhållsprogram.

Fakta: AM System
AM System AB utvecklar och säljer webbaserade och installationsfria system inom underhåll-, dokument- och ärendehantering.

AM System startades 1997 och är idag en del av koncernen AM Hultdin Förvaltning AB där även AM Selection AB ingår. AM System har drygt 450 företag som kunder spridda över hela Sverige.

Läs mer om AM System på www.amsystem.se