MRG WINES AB

Morouj – Alkoholfritt vin

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 11:24 CET

MRG Wines erbjuder ett nytt kvalitetsvin vid namn Morouj och inleder nu ett samarbete med IOGT-NTO.

• Morouj produceras med stor respekt för traditionellt vinmakeri av druvor från välrenommerade vingårdar, och finns i rött, vitt, rosé och musserande.

Det produceras på samma sätt som vanliga viner och behåller därför sin karaktär, bouquet och arom. En modern patenterad teknik lyfter ut all alkohol och slutprodukten blir ett unikt vin med noll procent alkohol.

Vi på MRG Wines hoppas att Morouj vin kommer uppskattas, ge glädje och avnjutas av alla i vårt avlånga land oberoende om man är till sjöss, på land eller i luften. Det är lika självklart att välja utan som med alkohol och få en kulinarisk upplevelse.

•  En vinkultur utan alkohol skall vara en självklarhet.

Vare sig man är gravid, äter mediciner, kör bil eller helt enkelt inte vill dricka alkohol ska alla kunna delta i sammanhanget och känna gemenskap.

• Köp vin och stöd IOGT-NTO

En del av intäkterna från varje såld flaska kommer gå till IOGT-NTO:s verksamhet där lokalt socialt arbete och kamratstöd är viktiga delar.

—  Jag är väldigt glad och stolt över det här samarbetet, säger Anna Carlstedt, ordförande för IOGT-NTO. Vi har länge tryckt på att en rik mat- och dryckeskultur inte har med alkoholhalten att göra. Alkoholfritt är en trend som vuxit sig allt större under en längre tid. I en kultur där alkoholnormen länge dikterat definitionen av fest och fredagsmys sker nu ett trendbrott där fler kan ta sig ett glas vin utan att alkoholen begränsar utbudet.