Morphic Technologies

Morphic tar order värd 4 Mkr

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2003 10:45 CEST

Morphic tar order värd 4 Mkr

Det multinationella företaget Eaton Corporation har lagt en order på Morphic Technologies egenutvecklade system för tillverkning av motorkompontenter. Ordervärdet uppgår till ca 4 Mkr och leverans kommer att ske under december 2003.

- Det är mycket glädjande att vi lyckats etablera Morphic hos ett av de mest välrenommerade tillverkningsföretagen inom fordonsindustrin. Ordern är dessutom betydelsefull som referens gentemot våra andra kunder, säger Morphics VD, Peter Heidlund.

Morphic Technologies för ett tiotal affärsdiskussioner vilka förväntas generera en betydande tillväxt under verksamhetsåret 2003/2004.

Eaton Corporation www.eaton.com är ett globalt industriföretag med ledande verksamhet inom tillverkning och försäljning av drivsystem samt system för luft- och bränslestyrning av fordonsmotorer. Eaton har en omsättning på ca 60 miljarder, 51 000 anställda och bedriver försäljning i mer än 50 länder.

Göteborg 2003-05-15

Frågor med anledning av detta pressmeddelande besvaras av:
Peter Heidlund, VD i Morphic Technologies, 031-7045865, info@morphic.se
Detta är Morphic Technologies AB (www.morphic.se)

Morphic Technologies är ett svenskt verkstadsföretag som utvecklar och etablerar en ny, rationell och miljövänlig produktionsteknik för precisionstillverkning av komponenter. Morphic Technologies har verksamhet i Göteborg och Karlskoga. Bolagets B-aktie är noterad på Göteborgs OTC-lista och handlas på sedvanligt vis via banker eller fondkommissionärer. Kursutvecklingen kan följas i dagstidningar som Dagens Industri, DN eller GöteborgsPosten.