Thomas Hägg PR & Communication

MORRIS ÖPPNAR FLAGSHIP STORE

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2012 11:37 CEST

Fredagen den 12 oktober slår Morris upp dörrarna till sin flagship store på Humlegårdsgatan 19 i Stockholm. Adressen är smått historisk då den klassiska herrekiperingen Morris, som varumärket tagit sitt namn ifrån, låg just på Humlegårdsgatan under 1970-talet. I den nya Morrisbutiken, som är på 85 kvadratmeter, kommer varumärkets båda herrlinjer vara representerade; Morris, med ett yngre och lekfullare uttryck och Morris Heritage som är mer klassiskt skräddat.

”När vi fick frågan om att öppna butiken på Humlegårdsgatan och hörde planerna på att utveckla området till en svensk motsvarighet till det anrika brittiska Savile Row kunde vi inte annat än tacka ja”, säger Jan Alsén, grundaren till Morris. ”Vi är i en expansiv fas med Morris just nu, så det känns strategiskt rätt att göra en sådan här satsning i det här området.”

Varumärkets hela koncept, med mer fokus på de skräddade inslagen i kollektionerna, kommer att exponeras i butiken. Med mörkt betsat ekgolv, antika biblioteksbord, patinerade industrihyllor och äkta mattor accentueras Morris karaktäristiska och klassiskt brittiska stil med en industriell twist och förstärker intrycket av kollektionerna och varumärket.

Butiken, som ligger i nära anslutning till företagets säljkontor och showroom på Brahegatan, kommer att fungera både som skyltfönster och som inspiration för både återförsäljare och samarbetspartners.

www.morris.se

För ytterligare pressinformation vänligen kontakta:

Thomas Hägg PR & Communication

thomas@thomashagg.com

+46-(0)8-446 71 40

Morris

jan@morris.se

Telefon: 070-574 48 54

Thomas Hägg PR & Communication är en kreativ och nytänkande PR-partner inom mode, design, skönhet och livsstil. I ett personligt och nära samarbete med våra uppdragsgivare arbetar vi med att förstärka, förtydliga eller förflytta varumärken på marknaden med hjälp av tydligt definierad insatser.