Universal Music Sweden

Morrissey släpper nytt album 11 juli

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 10:25 CEST

Han har kallats en av de mest inflytelserika artisterna någonsin. Nu är Morrissey tillbaka med sitt nya album ”World Peace Is None Of Your Business” som släpps den 11 juli.

Efter fem år är Morrissey tillbaka med det nya albumet ”World Peace Is None Of Your Business” som utforskar det tragiska i mänsklig apati i dagens moderna och turbulenta samhälle. Med albumet når Morrisseys karriär som låtskrivare nya höjder samtidigt som han behåller sin signaturmässiga dramatiska, humoristiska och känslomässiga stil. Albumet ”World Peace Is None Of Your Business” som producerades av Joe Chiccarelli släpps den 11 juli 2014.

Morrisseys solokarriär började med debutalbumet ”Viva Hate” som släpptes 1988 ett år efter att The Smiths upplöstes. Under de senaste 25 åren har sedan den kritikerrosade Morressey ökat på sitt inflytande inom både musik och kultur genom nio studioalbum, en uppsjö av singlar, exklusiva samlaralbum och ett flertal liveinspelningar.

Albumet går att förhandsboka på iTunes från och med idag där du också kan lyssna på titelspåret.

Låtlista för World Peace Is None Of Your Business:

1.  WORLD PEACE IS NONE OF YOUR BUSINESS

2.  NEAL CASSADY DROPS DEAD