Symantec

Morten Efferbach ny chef för Symantec i Norden

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2014 01:50 CEST

Symantec tillkännager idag Morten Efferbach som Nordenchef. Han ansvarar som sådan för Symantecs totala verksamhet i Danmark, Finland, Baltikum, Norge och Sverige, med placering på Symantecs kontor i Köpenhamn.

Utnämningen understryker Symantecs engagemang i regionen att skydda företags, myndigheters och privatpersoners information så att de kan fokusera sin energi och tid på att uppnå sina mål.

Morten Efferbach har över 20 års erfarenhet av IT-branschen, varav 10 som Nordisk chef hos EMC och senare som EMEA Executive i företagets globala organisation. Därtill kommer två år hos IBM som Nordenansvarig för XIV Storage och två år med HP som EMEA Executive i den globala organisationen för Storageförsäljning. Under de senaste två åren har Morten varit en av pionjärerna inom etableringen av marknaden för Flash Storage i Europa som nordisk regionchef på Violin Memory Systems där han även ingått i Violin EMEA: s styrelse. Violin Memory Norden har under Mortens ledarskap vuxit 100 procent på årsbasis och etablerat sig som en av de ledande Flash Storage-företagen i Norden.

"Norden är en viktig marknad för Symantec i EMGC-regionen och som en regional chef ser jag fram emot att göra det möjligt för våra partners att utveckla sin kompetens samt hjälpa kunder och företag att skydda sin digitala information", säger Morten Efferbach. "Att höja nivån på säkerhetsmedvetandet hos användarna och utbilda företag och myndigheter om hur de kan skydda affärskritisk information är högsta prioritet.”

Morten Efferbach rapporterar direkt till Kevin Isaac, Regional Vice President för Symantecs EMEA mellanstora och tillväxtländer (EMGC).

"Vi är mycket glada att ha Morten ombord, särskilt som han har väl dokumenterad framgång i att etablera relationer med viktiga aktörer hos ett antal av de största nordiska företagen och likaså med kanalen, vilket är viktigt för att vår nya verksamhet ska kunna växa i regionen", påpekar Kevin Isaac.

Carolina Schattauer Ramnö

Nordic PR Manager

carolina_ramno@symantec.com

0709-16 33 77