ringen factor direct

Mot mobbning och annan form av kränkning

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 17:57 CET

Från att bara ha varit ett virtuellt community har jag nu registrerat Respektera. nu som en ideell förening. Grundtanken finns kvar dvs att vi skall besöka samtliga 6939 skolor i Sveriges 290 kommuner och informera om vad respekt, ödmjukhet och empati står för. Samtidigt skall vi i mån av tid även informera om demokrati, jämställdhet och mänskliga rättigheter sett ur ett genusperspektiv. Jag har för detta ändamål sökt bidrag från Ungdomsstyrelsen på 1.050.000:- och tanken är att via AF rekrytera minst 290 arbetslösa ungdomar mellan 18-26 år som föreläsare. Vi skall med andra ord bli Sveriges största opinionsbildare mot mobbning och annan kränkning. Dock inte genom att konkurera med t.ex. Friends som tar betalt för sina tjänster. Tnaken med ett bidrag är bara att starta upp verksamheten som skall överleva genom donationer och sponsorsintäkter. På sikt är det även inplanerat en fond till Felicia Pettersons minne. Hon blev bara 15 år! se ammeli@feliciasliv.se . Så det är mycket på gång nu och detta var bara ett axplock av det jag tänker genomföra. Har lagt drygt 2500 timmar på sajten och ca 55.000:- ur egen ficka. Nu behöver vi all hjälp vi kan få för att få den lilla snöboll jag skapat att rulla på och växa sig större och större!