Motala Verkstad Group

​Motala Verkstad Group (MVG) anställer Stefan Hyltberg som Operativ Chef (COO).

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2019 16:03 CET

MVG fortsätter sin tillväxtresa och stärker därför upp ledningen både strategiskt och operativt för att möta framtida utmaningar. Stefan Hyltberg, som arbetat mer än 10 år som yrkesofficer och därefter 8 år inom Partnertech och Scanfil med produktion, projekt samt sälj & marknad, utses till COO inom MVG.

”MVGs organiska tillväxttakt är fortsatt över 20%, och med en stark och dynamisk ägarstruktur i ryggen kommer den organiska tillväxtresan att fortsätta samtidigt som vi kommer växa genom förvärv. För att klara detta på ett bra sätt behöver vi förstärka företagsledningen på strategisk, taktisk och operativ nivå. Där kommer Stefan vara ett mycket uppskattat tillskott.” säger Daniel Ellison, VD för MVG gruppen.

”Stefan tillför ett starkt och väl beprövat ledarskap både från industrin och från sin militära bakgrund. Bakgrunden från Partnertech och Scanfil är mycket passande då de precis som MVG hela tiden söker ett långsiktigt produktionspartnerskap med sina kunder. Vi ser mycket fram emot att välkomna Stefan till MVG” säger Charlotte Axelsson, HR chef på MVG gruppen.

”Med en anrik historia, stort tekniskt kunnande och ett brett erbjudande är MVG en produktionspartner som erbjuder sina kunder hög kompetens och kostnadseffektiva lösningar i flera marknadssegment. Jag ser fram mot att få vara med och bidra på resan för att ytterligare stärka MVG:s nätverk och konkurrenskraft”. säger Stefan Hyltberg, tillträdande COO om sin satsning på MVG som ny arbetsplats.

Den organisatoriska förändringen kommer att genomföras i övergången mellan första och andra kvartalet.

För ytterligare information kontakta:
Daniel Ellison, VD
daniel.ellison@mvg.se

Motala Verkstad Group (”MVG”) är en koncern inom verkstadsindustrin med fokusering mot tillverkning av produkter som kräver tung kvalificerad maskinbearbetning, svetsning och montering. Kunderna består främst av välkända storföretag med basen i Skandinavien. MVG består av moderbolaget Motala Verkstad Group AB och dotterbolagen tillika produktionsenheterna Motala Verkstad, Motala Verkstad Group i Kristinehamn, Fosie Mekaniska Industri och från den 1 oktober Motala Verkstad Group i Gustavsvik. Tillväxt sker både organiskt och genom förvärv. MVG har cirka 160 anställda och en omsättning på cirka 200 MSEK. För mer information se www.mvg.se