Xlander Racing

Motorsport som konst i Kungsträdgården

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2009 14:21 CET

Den 19-22 december ställer Xlander Racing i samarbete med Francesco Valentino ut bilder från årets Porsche Carrera Cup. Xlander Racing vann med sin förare Jocke Mangs den mycket konkurrenskraftiga serien där bland annat prins Carl-Philip och speedwaylegenden Tony Rickardsson kör.

Francesco Valentino är en internationellt erkänd fotograf vars utpräglade sinne för stil och färg grundar sig i hans internationella bakgrund. Han är född i Dominikanska Republiken och växte upp i New York och Italien. Hans färgpalett ger stiliserade bilder som förmedlar berättelser av både styrka och sårbarhet. Detta i kombination med motorsportens fart och dynamik har lett till en serie mycket spännande och unika bilder som nu kan ses i Kungsträdgården under en begränsad tid.

Utställningen pågår i So Stockholms lokaler 19-22 december och har öppet lördag och söndag klockan 10-16. Måndag och tisdag går det bra att boka besök på 08-662 90 20. Entrén är gratis.

Adress: Jussi Björlings Allé 5, Stockholm

Xlander Racing är ett svenskt team som tävlar i Porsche-serien Carrera Cup Scandinavia. Teamet drivs av Louise Freidestam, en av få kvinnor i branschen. Xlander Racing grundades 2008 och tog redan första året segern i konkurrenskraftiga Carrera Cup Scandinavia, en bedrift man lyckades upprepa 2009.