Universal Music Sweden

Mountain Bird släpper första singeln från Cosmos II

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2014 13:15 CEST

Drömpopbandet Mountain Bird släpper nästa fredag sin nya singel The Visitor. Låten är skriven och producerad av bandets frontperson Adam Öhman som är Mountain Bird tillsammans med övriga bandmedlemmarna Anders Erlandsson Öberg, Victor Jonsson, Dennis Fyhr och Sam Ekberg. Låten har premiär idag på Indieshuffle

Videon till The Visitor släpps 23 maj, se teaser från videon nedan.

The Visitor är en unik musikalisk upplevelse som kombinerar ett atmosfärisk sound med postrock och ger lyssnaren förståelse om kreativiteten av ett musikskapande från början till slut. Det modiga soundet med melodisk gitarr kan alla relatera till.

The Visitor är leadsingeln från kommande EP:n Cosmos II som släpps 11 juni via Universal MusicLåten påminner om Cold War Kids, den minimalistiska närvaron av The xx och storheten av M83 allt mixat ihop till Mountain Bird.

Brittisk radio och media hyllar nya singeln:

That’s an absolute corker! What a beautiful song, a real builder!- Dermot O‘Leary BBC Radio 2

Highly cinematic and has an astonishing ability of sending us to a whole new dimension- The 405

The band have well and truly succeeded in producing an epic track which shows touches of
absolute brilliance. I can only imagine what they sound like live- Artrocker Magazine

Mountain Bird Hemsida

Mountain Bird på Facebook

Mountain Bird på Twitter

För press vänligen kontakta nora.bellil@umusic.com