Dorunner AB

Movenium blir officiell samarbetspartner till Årets Hantverkare och Hantverkargalan!

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2016 09:09 CET

Årets Hantverkare är branschens mest åtråvärda utmärkelse för Sveriges bygg-, måleri-, el- och VVS-företag. Tävlingsomgång 2017 beräknas att engagera över 2000 företag runtom i Sverige. Movenium utvecklar digitala lösningar för att förenkla för byggföretagen, bl.a. personalliggare som numera är ett lagkrav på många arbetsplatser (sedan 1 januari 2016).

Tävlingen och galan är ett modernt koncept, unikt i branschen. Vi tror det är en bra plattform för oss att synas och möta hantverkarna. Ambitionen är att informera och påvisa enkelheten i att använda våra produkter samt bygga nära och bestående affärsrelationer, säger Borislav Sinik, Country Manager på Movenium.

I år är det tio år sedan Movenium började utveckla lösningar för digital tidrapportering inom byggbranschen. Med sina 1400 kunder är man en av branschens absolut största aktörer. Movenium är även ackrediterad applikationsleverantör (ID06) av personalliggare. Syftet med personalliggare är att motverka svartarbete och främja en sundare konkurrens i byggbranschen.

Det pratas mycket i branschen och vi får ofta frågor om regelverket och lösningar för smidiga personalliggare, därför känns det skönt att ha en kompetent partner som Movenium. Det känns också spännande med en partner som tillhandahåller en digital tjänst, det blir lite av ett proof-of-concept för oss, säger Martin Dam, ansvarig projektledare Årets Hantverkare.

Dorunner presenterar tävlingen Årets Hantverkare och är arrangör av Hantverkargalan. Dorunner.se är en marknadsplats där besökare hittar kvalitetssäkrade och betygsatta hantverkare och andra tjänsteföretag.

För ytterligare information om Årets Hantverkare / Hantverkargalan kontakta: Martin Dam, martin@hantverkargalan.se, eller 076 310 00 21.