Itello AB

​Movestic och Itello fördjupar samarbetet

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2017 11:56 CET

Movestic och Itello har tecknat ett nytt flerårigt samarbetsavtal kring automatisering och digitalisering av Movestics erbjudande för sparprodukter och trygghetsförsäkringar.

Samarbete inleddes 2008 och innebar att livförsäkringsbolaget Movestic implementerade Itellos affärssystem Inca för hantering av tjänste- och avtalspensioner. Movestic och Itello har nu ingått ett nytt flerårigt avtal, där samarbetet fördjupas ytterligare. Avsikten är att föra in fler av Movestics verksamhetsområden på Inca-plattformen och använda den för att ytterligare automatisera och digitalisera Movestics affärsprocesser. Parterna kommer även att samarbeta för att utöka Incas stöd för personrisk­produkter.

- Movestic ser fram emot ett utökat samarbete med Itello. Vi var ett av de första bolagen att välja Inca och det är glädjande att se Inca och Itellos utveckling de senaste åren. Med Itello som partner och Inca som plattform har vi en stabil teknisk grund att stå på som ger oss möjlighet att fortsätta utveckla vår affär.säger Lars Nordstrand, VD på Movestic.

- Både Movestic och Itello har haft en intressant utveckling under de senaste åren. Movestic är en av utmanarna till de etablerade aktörerna och vi är mycket glada över att få ett fortsatt och fördjupat förtroende att vara en strategisk partner till Movestic. Samarbetet kring att utveckla Movestics tjänster för sparande och riskförsäkringar stärker båda bolagen, säger Per Agélii, VD på Itello.

Följ Itello på LinkedIn

ItelloEtt FinTechbolag som utvecklar affärssystem och digitala lösningar för effektivare administration av pension, livförsäkring och sparande. Vi uppfattas som marknadsledande på det vi gör av våra kunder. De är Sveriges största livförsäkringsbolag. Med vår breda branschkunskap och kompetens inom systemutveckling bygger vi den nya generationens affärssystem och digitala lösningar för pensions- och försäkringsbranschen. Framtiden blir vad vi gör den till.