Birra Mex AB

Movida Corona 2010

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 11:52 CEST

En av Europas mest heta DJ-tävlingar är tillbaka! I år fyller tävlingen 10 år och är större än någonsin med tävlanden från 22 europeiska länder. Movida Corona ger alla hängivna DJ’s chansen att ta ett första kliv mot en framgångsrik DJ karriär.

Fredagen den 29 oktober kommer Movida Corona till Ambassadeur i Stockholm för att kora den sista finalisten i kampen om att bli Sveriges nästa stora DJ-stjärna. Vinnaren får därefter tävla i den stora europeiska finalen i Berlin i december tillsammans med namn som Axwell, Loco Dice och Luciano. Ett juryteam bestående av erkända internationella DJ’s samt 2010 års Corona Tour DJ Wally Lopez´ utser vinnarna. Vinnaren får förutom en presentation i DJ Magazine även bli en del av Movida Corona Tour DJ 2011 samt genomföra två spelningar för fullt hus på legendariska Ministry of Sound i London.

Wally Lopez´ musikaliska karriär har gått spikrakt uppåt och genombrottet kom 2004 då han gjorde remixen till David Guetta´s ”Just A Little More Love”. Samma år la han även grunden för Pacha Ibiza, vilket han kombinerar med andra stora klubbar som The End i London, där han spelar tillsammans med artister som Fatboy Slim och XPress2. Wally Lopez´ kompletterar juryn i de nationella finalerna i Frankrike, Italien, Sverige, England och på Irland samt avslutar kvällarna med en spektakulär show.

Birra Mex är ansvarig för Movida Corona i Sverige och har i år knutit ett exklusivt avtal med Stureplansgruppen vilket vi är mycket stolta och glada över. Delfinalerna har hållits på 3 av de hetaste klubbarna i Sveriges och avslutas på Ambassadeur i Stockholm den 29 oktober. Den stora finalen avgörs den 26 november på samma ställe. De redan kvalificerade finalisterna är: JustMike, Samuel Abello och Martin Pihl. Förutom att vinnaren skickas till den stora världsfinalen i Berlin får han eller hon även en 1 x CDJ 2000 från Pioneer Pro DJ.

På fredag tävlar följande DJ:s om den sista platsen till Sverige finalen den 26 november:

- Jimmy Stroungbourne
- Dj Mayka