Interbrands Sweden

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 16:28 CEST

Vårens Chokladbomb!
-tillverkad av ren 87% mörk choklad

Nu har Mozart Black äntligen lanserats på Systembolaget ordinarie sortiment. En likör som smaksatts med bland annat två av världen kanske finaste kakaos, Forastero från Afrika och Trinitario från Karibien. Mozart Black är en likör som passar perfekt till kaffe i olika former.

Några ord om tillverkningen
Nyckeln till framgång vid tillverkning av chokladlikör är att först lösa upp kakaoextratet och lagra det på ekfat under minst två år. Genom proceduren utvinner man aromerna på bästa möjliga sätt. Därefter tillsätts högkvalitativ bourbon vanilj och under cirka 30 dagar gifter sig kakaon och vaniljen i sockerrörsdestillat. Tillverkaren bakom likören är Mozart Distilleries.

Karaktäristik
Välbalanserad doft och smak av högkvalitativ ren mörk choklad, vanilj och karamell. Följt av toner med sublim rökighet och touche av chokladbakverk. Lång och behaglig bittersöt eftersmak.

Artikelnummer: 79802,
Systembolagets ordinarie sortiment
Importör: Interbrands Wines & Spirits Sweden AB
Alkoholhalt: 17%
Pris: 179 kr

Interbrands Wines & Spirits är en nordisk privatägd importör av starka varumärken inom vin- och spritbranschen. Vår portfölj innehåller flera världsledande märken så som Russian Standard Vodka, Whyte & Mackay, Stroh, The Dalmore, Jura, Greenalls Gin, Canepa med flera.

Vi är starkt resultatorienterade och strävar alltid mot att medverka till inspirerande och lönsamma affärer för dig som kund, producent och partner. Vår målsättning är att förse den svenska marknaden med nya och intressanta produkter från hela världen.