NASDAQ OMX

MP Investment Bank utökar sitt medlemskap på den Nordiska Börsen

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2007 14:09 CET

Den 21 februari blir MP Investment Bank hf. medlem på Stockholmsbörsen och får därigenom tillgång till att handla på den svenska värdepappersmarknaden.

MP Investment Bank är redan medlem på den Nordiska Börsen på Island, samt i Tallin, Riga och Vilnius. Medlemskapet kommer sannolikt att utökas ytterligare inom kort och då inkludera även Helsingfors och Köpenhamn. MP Investment Bank kommer därefter att inneha ett helnordiskt medlemskap.

"Det är mycket glädjande att välkomna MP Investment Bank som medlem på OMX Nordiska Börs i Stockholm. Det utökade medlemskapet ger MP Investment Bank utmärkta möjligheter att erbjuda sina kunder enkel och direkt tillång till att handla på den Nordiska Börsen", säger Jukka Ruuska, chef för OMX Nordiska Börs.

MP Investment Bank är en privatägd investmentbank med huvudkontor på Island. Banken erbjuder
asset management och mäklartjänster och har en Corporate Finance-avdelning. MP Investment grundades 1999 och blev en investmentbank 2003.

Den Nordiska Börsen har 159 medlemmar i 13 olika länder.

Anders Rubensson, OMX Nordiska Börs +46 8 405 63 03

Om OMX | OMX är en ledande expert inom börsindustrin. Genom den Nordiska Börsen erbjuder OMX tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. Den Nordiska Börsen är ett begrepp som används i marknadsföringssyfte och är inte en juridisk person. Begreppet beskriver det gemensamma erbjudandet från Helsingforsbörsen, Köpenhamnsbörsen, Stockholmsbörsen, Islandsbörsen, Tallinnbörsen, Rigabörsen och Vilniusbörsen. OMX integrerade teknologilösningar täcker transaktionskedjan och möjliggör effektiva värdepapperstransaktioner för över 60 börsorganisationer i fler än 50 länder. OMX är ett Nordic Large Cap bolag i den finansiella sektorn på OMX Nordiska Börs. För mer information, besök www.omxgroup.com.