Miljöpartiet de gröna i Helsingborg

MP:s kommunalråd flyttar ut från Rådhuset

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2013 16:33 CEST

Varje fredag under tre månader framöver kommer Gustaf Wiklund, kommunalråd för Miljöpartiet i Helsingborg, arbeta från företagshotellet SHIP. Han tror att det är viktigt att politiker ibland vågar göra miljöombyten för att få fler och nya perspektiv.

-Jag är övertygad om att jag kommer möta många människor som befinner sig i en helt annan verklighet än de jag annars möter när jag har min arbetsplats i Rådhuset. Vanligtvis gör jag företagsbesök och liknande men det här tror jag kommer att ge mycket mer. Att vara på plats där det verkligen händer, säger Gustaf Wiklund.

SHIP är ett kontorshotell med ambitionen att vara en kreativ mötesplats i Helsingborg. Deras vision är att ”vara platsen där entreprenörer, näringsliv och universitet möts, platsen där framtid formas och utvecklas”. För närvarande finns 78 företag på SHIP.

-Idéer uppstår ofta där möten sker. När vi politiker, företagare och studenter möts ger det ett erfarenhetsutbyte som är viktigt för alla i samhället. Det handlar om att hitta nya lösningar på samhällets utmaningar och kunskap som innebär att nya jobb kan skapas.

Gustaf Wiklunds närvaro på SHIP inleds imorgon fredagen den 16:e augusti.

För mer information kontakta:

Gustaf Wiklund (MP)
Kommunalråd i Helsingborg