MPC AB

MPC Stjängolf satsa vidare i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2013 14:19 CET

Företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf hade premiär med spel i Norrland där Örnsköldsvik valdes som spelort. Det är nu klart att satsningen fortsätter i Norrland och det är återigen Övik som blir spelort med Veckefjärdens GC som tävlingsbana.

När beslutet togs om att satsa med en spelort även i Norrland gjordes en treårsplan upp för att skapa en långsiktighet ihop med golfklubben och de samarbetspartners som klev in i evenemanget. Det var en plan som ägaren av eventet MPC AB lade upp ihop med Veckefjärdens GC:s ägare Peter Forsberg och dess VD Mikael Nordin. Det har nu gått tre år och under hösten har utvärdering gjorts och nu klart att satsningen gällande Norrlands spelort fortsätter i Örnsköldsvik.

Beslutet känns helt rätt eftersom vi är mycket nöjda med helheten i form av hur Veckefjärden GC och näringslivet tillsammans med kommunen ställt upp mycket bra och verkligen visat att man vill satsa på evenemanget. Banan håller också den höga nivå som evenemanget kräver där vi vill ge bästa möjliga förutsättningar för en högklassig golftävling, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB

Traditionen med att tävlingen i Örnsköldsvik sker tisdagen innan midsommar fortsätter och det är samma grundkoncept men det ska bli en än starkare inramning i sin helhet.

Vi är både glada och stolta att vi får en fortsättning med MPC Stjärngolf eftersom det är vårt enskilt största evenemang och vi blir en del av en rikstäckande tour vilket är en god marknadsföring för klubben och regionen. Vi ser nu framemot det fortsatta samarbete och vi ska göra allt vi kan för att ge en bana av bästa möjliga klass.

Inga fler orter i Sverige

MPC Stjärngolf är Sveriges största och mest exklusiva företagsgolftour med närmare sexhundra deltagare fördelad på fyra spelorter. Till varje företagsteam tillsätts en känd profil från idrottsvärlden, nöjesvärlden eller näringslivet. Evenemanget arrangeras förutom i Örnsköldsvik i Stockholm, Göteborg och Malmö samt den internationella finalen i Miami där vinnarna från varje ort gör upp om vem som är den slutliga vinnaren. Det är inte aktuellt med ytterligare någon tävlingsort i Sverige men en utökning i Sydeuropa kan bli aktuellt.

Ja det stämmer vi kommer inte utöka i Sverige trots att det är stort intresse från flera orter men vi vill behålla exkusiviteten med en ort per stor region. Det som kan ske är att vi utökar med en tävling i Sydeuropa där vi fått förfrågan men vi har ännu inte tagit beslut om att tacka ja. Det är dock ett mycket intressant upplägg som skulle innebära starten på touren och därmed en bra kick off för den svenska golfsäsongen. Vi kommer ta beslut inom kort, säger Marcus Palmqvist

Tisdagen den 17 juni kommer MPC Stjärngolf 2014 att spelas i Örnsköldsvik på Veckefjärdens GC.

Ytterligare information om MPC Stjärngolf finner ni via hemsidan eller besök: www.stjarngolf.se

Kontakt: Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 32

Sveriges största och mest exklusiva företagsgolftour som erbjuder en unik möjlighet att med kunder och/eller personal, tillbringa en heldag i sällskap med rikskända profiler från idrottsvärlden, nöjesvärlden eller näringslivet. Evenemanget arrangeras i Stockholm, Göteborg, Örnsköldsvik och Malmö med upp till trettiotvå fyrbolls-team och tiotal hålvärdar, drygt hundrafemtio deltagare per spelort och totalt sexhundra på hela touren.