MPC AB

MPC Stjärngolf

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2010 20:29 CET

Bakgrund

MPC äger ett antal produktioner där MPC Stjärngolf är en av dessa produktioner. 2010 blir sjunde året i rad som arrangemanget genomförs och för varje år som gått har tävlingen vuxit. 2006 var ett år där evenemanget fick ett genombrott gällande partners, deltagare och medialt. Ny som projektledare var golfproffset Jonathan Fransson som tog med sig sina erfarenheter från stora tävlingar och kontakter inom golfvärlden. 2007 flyttades tävlingen från Österåkers GK till Scandinavian Masters banan Arlandastad GK och evenemanget växte med fler samarbetspartners och än större mediabevakning. 2009 var det premiär i form av TV-sändning när TV4 Sport visade evenemanget tre gånger. 2010 satsar vi vidare och även detta år kommer evenemanget att arrangeras på Arlandastad GK

Eventidé

Tanken är att förena nytta med nöje där företag får chansen att träffas och ges möjligheter till affärssamarbeten kombinerat med sportslig tävlingsnerv och nöje. De kända profilerna som tillsätts i varje team ger evenemanget den stjärnglans evenemanget eftersträvar. Utöver en högklassig golftävling innehåller evenemanget ett flertal kringarrangemang såväl i samband med tävlingen som vid efterföljande bankett, prisutdelning och efterfest.

Turneringen är i första hand inriktad till företag som agerar med egna team. Företagen har även möjlighet att profilera sig genom olika samarbets-möjligheter i nivåer från Titelpartner till Hålvärd.Evenemangets stjärnstatus och högklassiga prisbord ger ett högt sportsligt och medialt intresse. Långsiktigt mål är att vidare utveckla konceptet till andra banor runt om i Sverige med en avslutande final utomlands

Eventidé

Spelare/profiler

Till MPC Stjärngolf 2010 bjuds företag in att spela med kända profiler från sport- och nöjesvärlden samt näringslivet. Företagen får ett lag á 3 personer som får spela med en känd profil. Exempel på profiler som deltagit Mats Sundin, Peter Jidhe, Måns Zelmerlöw, Steffo Törnquist, Ernst Billgren, Hans Fahlén, Hardy Nilsson, Peppe Eng, Niklas Strömstedt, Andreas Johnsson, Per-Ulrik Johansson, Frank Andersson, Steffo Törnqvist, Martin Björk, Christer Ulfbåge, m.fl

MPC är ett evenemangsbolag med bas i Stockholm men som verkar över hela landet och även internationellt. MPC skräddarsyr företagsaktiviteter för företag och deras kunder. Deras insatser kännetecknas av hög klass, kvalité och utförs med stil, stort kundengagemang samt god service. Evenemangen ska omfatta en kommunikationsprocess där eventet ska fungera som en imageskapande intresseväckare och ett komplement till företagets övergripande kommunikationsstrategi. I samband med event skräddarsys upplägget för den aktuella kunden genom att samarbeta med ett starkt nätverk av partners.

Några av MPC:s kunder är GE Money Bank, Trygg Hansa, Handelsbanken, Nycomed, SEB, TeliaSonera, Swedbank, Autoropa m.fl